Realistiske resultater!

”Der sker ikke en skid!”

Den sætning hører jeg tit frustrerede ”nytrænings”mennesker sige.

De føler, de kæmper en brav kamp – ”og der sker ikke en skid”.

Nej – bladene og div. slankekure og medier lover guld og grønne skove, hvis du bare tager den her pille, det her pulver, køber den her maskine, går på denne her vidunderkur – ja bare du MELDER dig ind i et fitnesscenter, så har du faktisk tabt de første 10 kilo!

Øhm nej! Man bliver svært skuffet, når disse forventninger langt fra indfries – gang på gang.. Eller måske bliver de indfriet lidt, fordi man virkelig går amok og gir den gaz.. men de resultater, der sku komme – de kommer kun lidt – og ”så er det også bare lige meget”.

Tv disker op med flere programmer, som viser store mennesker blive mindre (rent størrelsesmæssigt) og man ser dem BLOMSTRE op – det er fantastisk. Men tv viser programmerne over nogle uger (måske et par måneder) og så har Oda tabt sig 70 kilo! Det har jo taget MEGET længere tid at lave de optagelser og det glemmer seerne bag skærmen.

Dem hjemme i sofaen starter op med ”nu skal der ske noget – farvel til dellerne på sidebenene”..

Og det er SÅ fedt at se og møde folk med den ”start”motivation, hvis jeg kan kalde den det.

Problemet er bare, som jeg tidligere har skrevet om, at TALLENE ikke viser det,  som ”alle” har lovet…… eller som man troede de lovede..

Det er en lang sej kamp. Man vader ned i det ”skide” træningscenter og føler ikke, der sker en hujende fis, selvom man KÆMPER … tre timer om ugen… hør det lige.. 3 timer om ugen… der er 168 timer på en uge.. men 3 timer kæmper man.. Okay.

Nåh! Så føler man VIRKELIG, man gør noget ved kosten. Man stopper i hvert fald med at spise kage HVER dag.. men falder i indimellem.. ”man kan jo ik lade være”….. eller … ”man har jo også et liv”..

Og JA det er jeg fuldkommen enig i!

Men så kan man heller ikke forvente at få en fedtprocent på 12 eller tabe sig 20 kilo på et år, hvis man hele tiden falder i .. og ”skal leve” og ”kun” træner tre timer om ugen!

Vær realistisk! Hvilket liv vil du gerne leve? Hvilken krop vil du gerne have? Man kan ikke blæse og have mel i munden samtidig. Du kan ikke tro, at du ikke skal OFRE rigtig meget for at komme af med det overskydende fedt eller vinkearmen eller sidedellerne.

Du skal ofre RIGTIG MEGET.. også tid fra dine børn  eller hund eller venner eller familie eller andre fritidsinteresser.

Det kræver 100% fokus KONSTANT og hele tiden at få den krop med six-pack og stramme lår og ingen ”huller” i ballerne..

Personligt har jeg trænet siden jeg var 13 år! Jeg bliver 34 lige om lidt, så det er 21 år. Jeg har trænet 4-7 dage om ugen siden jeg startede! Kun afbrudt af en fødsel og noget sygdom hist og her. Selv da jeg blev kørt ned på cykel og fik totalsmadret mit knæ-  og selv da jeg var udsat for flere trafikuheld i rap og  fik piskesmæld og discus i nakken kom jeg afsted.. bare for at lave LIDT for min krop! Men min sixpack er der altså ikke!

Jeg har overlevet og overvundet 3 forskellige slags spiseforstyrrelser og står i dag med et REALISTISK SYN på mig selv, min krop og min træning.

Når jeg VÆLGER(for det er HELT mit eget valg og HELT min egen arm der fører det op til munden!) at drikke rødvin, spise oreos, sovs, slik, chips, is osv.. så VÆLGER jeg også at jeg ikke får sixpack og at min appelsinhud ikke formindskes og at mine baller har huller! Slut færdig.

Personligt vil jeg ikke OFRE det der skal til for at få en strammere krop. Og jeg træner virkelig meget, OG jeg har gjort det i mange mange mange år.

Så hvis man undrer sig som ”nytræner” – eller en som har genoptaget sin træning efter MANGE års pause over, hvorfor der ikke ”sker en skid”… så er man nødt til at sætte de valg op for sig selv

HVAD ER JEG VILLIG TIL AT OFRE for at få den der stramme strømlinede krop som medierne bombarderer mig med?

Husk på ! Du gør det PISSE GODT, når du er nede og træne. Klap dig selv på skulderen over det.. spis (endnu) mindre usundt.. og vær realistisk omkring dit liv.

Træning skader aldrig.. din krop belønner dig for det hårde arbejde du lægger i det.. men vær realistisk i dine valg i dit liv. Og vær realistisk omkring dine resultater!

De resultater, du TROR, du får på 4 uger.. (eller hvad div. medier nu lover) findes ikke!

Jeg er stolt af dig… fordi du gør noget ANDET! Fordi du træner – bliv ved med det!

Sofaen står der stadig, når du kommer hjem fra træning. Og såvidt jeg ved, så løber Danmark aldrig tør for slik og andre ”klamme” ting.. så du behøver ikke købe HELE butikken næste gang, der er tilbud på noget af den slags.

Afsted mig dig. Ros dig selv og din krop for det hårde arbejde du lægger i det. Og glæd dig over den muffin du spiser næste gang, fordi DU har VALGT, at den skal der være plads til i dit liv.

Vi ses til træning!